O narzędziach w biznesie – jak wybrać program do faktur

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Share on StumbleUpon0Share on Tumblr0Share on LinkedIn0

folder-1016290_640

Coraz więcej osób rezygnuje z pracy na etacie na rzecz prowadzenia własnego e-biznesu. Analogicznie do tego, na rynku powstaje coraz więcej firm, które nie tyle zaczęły oferować swoje usługi online, co w ogóle działać, sprzedawać i promować się właśnie w sieci.

Nieograniczone przestrzenie internetu stały się polem działalności sklepów internetowych wszelkiego rodzaju, trenerów specjalizujących się w tzw. coachingu, autorów rękodzieła oraz freelancerów. Sieć umożliwia promowanie i zarabianie na swojej działalności szybciej, prościej i taniej. Dodatkowo proste, ale nowoczesne narzędzia ułatwiają tą pracę jeszcze bardziej. W poniższym artykule przyjrzymy się programom do faktur – czy warto w nie zainwestować oraz czym kierować się  przy wyborze?

Po co mi program do fakturowania?

Każdy, kto zadaje sobie powyższe pytanie najprawdopodobniej dopiero zaczyna swoją przygodę z własną firmą. Bardziej doświadczony przedsiębiorca, obojętnie czy jest właścicielem dużego e-sklepu czy też fotografem-freelancerem, doskonale zdaje sobie sprawę, ile problemów może sprawić ręczne wypełniane wszystkich formularzy, wystawianie rachunków i faktur. W końcu e-biznes, jak bardzo by się nie różnił od tego stacjonarnego, to wciąż firma – trzeba go zarejestrować, rozliczać się itd. Trzeba też wystawiać i archiwizować faktury. Co ciekawe, wielu właścicieli firm (również tych tradycyjnych) wciąż wypisuje je ręcznie. Te osoby zwyczajnie nie zdają sobie sprawy z istnienia ułatwiających życie rozwiązań. Jednym z nich są programy do faktur. Jak sama nazwa wskazuje, to oprogramowania służące automatyzacji wystawiania wszelkiego rodzaju dokumentów firmowych. Posiadanie takiego narzędzia ma jeden kluczowy cel – uczynić przynajmniej część „papierkowej roboty” łatwiejszą i bardziej intuicyjną.

Oprogramowanie jest najczęściej bardzo proste w użytkowaniu, nie sprawia problemu właścicielom e-biznesu. Łatwość instalacji oraz przejrzystość funkcji powoduje, że właściwie wraz z pierwszym uruchomieniem można szybko i bardzo prosto wystawiać wszystkie niezbędne dokumenty, nie tracąc przy tym czasu na wypisywanie wszystkiego odręcznie.

Cechy dobrego programu 

Dobry program do fakturowania pozwala za pomocą kilku kliknięć wprowadzić wszystkie potrzebne informacje, które muszą znaleźć się w dokumencie. Natomiast wbudowana baza danych ma umożliwiać stworzenie listy klientów razem z danymi, tak aby później intuicyjnie nanosić potrzebne informacje na faktury. Po wprowadzeniu wszystkich wartości procentowych program powinien samodzielnie wykonać potrzebne wyliczenia, takie jak sumy brutto albo netto. Oprogramowanie wyposażone w opcje sortowania oraz numerowania to natomiast gwarancja utrzymania porządku chronologicznego wystawianych dokumentów. Archiwizacja umożliwia docierać do danych pochodzących nawet sprzed kilku miesięcy i to w bardzo szybkim czasie. Do tego należy zwrócić uwagę, czy program umożliwia obsługę online i możliwość przesłania faktury e-mailem. Dzisiaj to już właściwie standard w każdej nowoczesnej firmie.

Program płatny czy darmowy?

Co wybrać? Zaletą tych drugich z pewnością jest całkowity brak kosztów, które właściciel firmy musi ponieść. Z drugiej strony niektóre funkcje w takich programach są ograniczone albo całkowicie niedostępne. Programy płatne są natomiast bardziej rozbudowane i wzbogacane o kolejne dodatkowe elementy. Dobre programy do faktur umożliwiają umieszczenie na dokumencie własnej spersonalizowanej stopki lub widocznego loga firmy. Są też i takie umożliwiające wykonywanie analiz oraz zestawień sprzedaży.

Opinie: 1

Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.